2010年6月30日星期三

最后一夜了

昨天,其实我看到了,我家祖母的脸色除了变得红润之外,她的脸上也有水珠
原本,我以为那是因为他们放了干冰来保存遗体
后来才知道,原来干冰只会蒸发,不会化成水珠的
那么,那些水珠是怎么来的?

科学上,倒是有可以解释的,就是因为天气酷热,而遗体是在低温下保存的
所以遗体会产生水珠,就想流汗一样
因此,有些人会把遗体的耳朵和鼻孔塞起来,避免产生水珠

然而,对于脸色变得红润,目前,似乎还无法从科学的角度上来解释哦……
唔唔,无论如何,我还是相信,那是好现象 :)

今夜,是祖母留在我家的最后一夜了
就让我来守夜,直到她离开吧……

想想,我该做些什么来打发时间呢?
要不然,我一个人,可能又会哭出来了哦……
我曾经担心自己会因为祖母的逝世而崩溃,看来,我还算不错了 :)

5 条评论:

Penquin 说...

Hey, i told my dad about this. He also said that it is a good sign. ;)

jaleen 家梅 说...

Penquin:Haha, yea, many people told me the same thing as well, and I still can't get any answer from the internet regarding the reason why the face became red :P

CH 说...

Yeah is a good sign... don't think that much...

Penquin 说...

Haha...
Maybe it is true about heaven and miracle and all those spiritual stuff.
Who's know right? ;)

jaleen 家梅 说...

CH / penquin: Haha, yea, jus that different religions have different understandings for death. Not to say true or not. As long as they are to teach us to be a good one. :)